Faq - Frequently asked questions

Bij horeca zaken die met mobilepos aan de slag willen gaan krijgen we soms dezelfde vragen terug. Hieronder een overzicht van de belangrijkste vragen en hun antwoorden.

Vraag: is het mogelijk om met product opties te werken zoals cuisson of opties bij koffie?
Antwoord: ja, deze mogelijkheid is voorzien, je kan ook kiezen om de opties betalend te maken, bijvoorbeeld sauzen of frietjes.

Vraag: hebben jullie integratie met kassa systemen?
Antwoord: we hebben een standaard integratie component op REST gebaseerd, waarmee de horeca uitbater naar zijn kassa leverancier kan stappen om de integratie te realiseren. Op deze manier kan elke kassa aangesloten worden!

Vraag: er is geen aanmelding van de gebruiker, hoe voorkom je ghost bestellingen of fictieve bestellingen?
Antwoord: bij het plaatsen van de bestelling wordt er een bevestiging pagina weergegeven, is het mogelijk om bestelling in zijn algemeenheid uit te schakelen en kan bijkomend bij herhaaldelijk misbruik een specifieke gebruiker afgesloten worden. Daarnaast merken we dat het werken met het manueel overzetten van de bestelling naar de kassa door een ober zorgt voor een bijkomende controle.

Vraag: waar komen de bestellingen binnen?
Antwoord: de bestellingen komen binnen op de backoffice dmv een tablet, de ober wordt bericht via een auditieve en visuele berichtgeving, en kan van hier uit de bestelling evalueren, behandelen en overgeven in de kassa.

Vraag: zijn er nog andere oplossingen voor digitale menukaarten met bestel opties?
Antwoord: ja, er zijn de afgelopen jaren maar vooral de afgelopen weken verschillende oplossingen gepubliceerd, hier een overzicht van de alternatieven.

Vraag: welke onderdelen spelen er allemaal mee met MobilePos?
Antwoord: voor MobilePOS spreken we over 3 core onderdelen:

  • De FrontOffice: dit is de oplossing die gebruikt wordt door de bezoeker na het inscannen van de QR code op de tafel, hier plaatst hij zijn bestelling

  • De BackOffice: dit is de oplossing die gebruikt wordt door de barman, hier komen de bestellingen op binnen. Typisch op een tablet, dicht bij de kassa. Hier kan hij de bestellingen verwerken, historiek bekijken, en opties aanpassen van de oplossing.

  • De AdminOffice: dit is de oplossing die gebruikt wordt door de beheerder, hier kan hij de menukaart instellen, tafels inrichten en QR code's downloaden.